Waarom wordt mijn gratis weggever niet aangevraagd?

 

Bijna niemand vraagt mijn gratis weggever aan!

 

Wat een ellende! Je hebt bloed, zweet en tranen vergoten om maar die ene mooie gratis weggever te maken. Je bent apetrots. Je zet deze op je website en wat blijkt… Niemand lijkt het interessant te vinden. Je dacht dat jouw gratis weggever een ware klantenmagneet zou worden. Dat mensen in de rij zouden staan om deze aan te vragen. Niets blijkt minder waar!

Dan slaat de twijfel toe. Heb ik het wel goed gedaan? Zijn mijn klanten hierin wel geïnteresseerd? Heb ik ze verkeerd ingeschat? Ben ik wel goed genoeg in wat ik doe? Moet ik iets anders maken? Wat dan?

 

Wees niet bang, het ligt meestal helemaal niet aan jouw weggever

 

Jouw weggever is vaak niet het probleem. Hoe kunnen mensen zeggen dat jouw gratis weggever niet aanspreekt, terwijl ze het niet hebben aangevraagd? Meestal ligt het aan jouw marketing en sales, want: ook een gratis weggever moet je verkopen! Het lijkt erg tegenstrijdig (hoezo moet je iets verkopen dat gratis is?), maar is het niet.

Mensen worden vaak overspoeld met informatie en gratis weggevers. Het is aan jou om ervoor te zorgen dat je duidelijk maakt dat jouw gratis weggever ervoor zorgt dat mensen verder komen. Dat je ze overtuigt van de meerwaarde. Ze willen niet zomaar hun e-mailadres bij je achterlaten. Ze willen weten waar ze aan toe zijn en wat ze kunnen verwachten van jouw weggever. Bedenk dus een goede titel. Maak een salespagina en schrijf er (eventueel) een blog over.

 

Wat kun je doen?

 

In de titel laat je weten wat ze aan jouw weggever kunnen hebben. Je triggert hierbij de nieuwsgierigheid en gaat ervoor zorgen dat mensen verder lezen. Ook schrijf je een inleiding waarbij mensen verder willen lezen. Je zorgt ervoor dat jouw ideale klant zich aangesproken voelt en verder leest.

Is de inleiding niet interessant, dan verlies je ze en klikken ze weg. Als je testimonials hebt, dan gebruik je deze. Natuurlijk kan de salespagina van jouw gratis weggever een stuk korter dan die van een betaald product. Hoe meer geld mensen moeten investeren, hoe groter jouw overtuigingskracht en dus ook jouw salestekst moet zijn!

Ook moet je ervoor zorgen dat jouw tekst lekker wegleest. Dat mensen je tekst gemakkelijk kunnen scannen en er niet teveel moeite voor hoeven te doen om je tekst te kunnen begrijpen. Hiervoor moet je rekening houden met de layout van je tekst.

Als je verder op weg geholpen wilt worden, kun je mijn ’51 gratis tips voor klantaantrekkende teksten’ downloaden. Bovendien krijg je regelmatig tips en artikelen via de e-mail. 

 

 

  

 

Wat vind jij?

11 Comments

  • Marjolein Castelijn

    Reply Reply 18 oktober 2016

    Dit onderwerp is heel herkenbaar. Goeie tips ik ga er zeker iets mee doen.

    • sjiraporcelijn

      Reply Reply 19 oktober 2016

      Fijn. Laat je ook weten wat dat oplevert?

  • Marloes

    Reply Reply 18 oktober 2016

    Heel herkenbaar en veelvoorkomend. Het is lastig om de klant te overtuigen dat de weggever echt gratis is en zonder verplichtingen. Goede tips om dit te voorkomen.

    • sjiraporcelijn

      Reply Reply 19 oktober 2016

      Dank je wel. Fijn dat je iets aan de tips hebt.

  • Ans

    Reply Reply 19 oktober 2016

    Goeie tips! Ik heb direct jouw gratis tips aangevraagd 😉
    Geen overbodige luxe want tegenwoordig draait alles om tekst. Dank je wel!

    • sjiraporcelijn

      Reply Reply 19 oktober 2016

      Fijn om te horen. Zoals beloofd krijg je binnenkort nog meer tips!

  • Dagmar

    Reply Reply 22 oktober 2016

    Hoi Sjira, leuk dat je hier een bericht over plaatst. Ik zit precies met dit probleem te worstelen en heb je tips gedownload. Nu kijken of er iets verandert! Dank je wel voor de tips. Dagmar Bennigsen, http://www.vitaalmoederschap.nl

    • sjiraporcelijn

      Reply Reply 25 oktober 2016

      Fijn dat je er wat mee kunt. Tenminste…. Laat je het even weten? Binnenkort komen er trouwens extra tips bij!

Leave A Response

* Denotes Required Field