Testimonials

Testimonials, wat zijn dat?

Een testimonial is niets anders dan een positieve klantbeleving. Dit kan gemaakt worden via tekst (het liefst met foto en naam), video en/of audio. Er zijn vast nog wel meer manieren te bedenken, maar ik richt me nu op deze drie. Het doel van een testimonial is bewijslast verzamelen voor de beweringen die jij als verkoper doet. Het mooiste is natuurlijk als jij elke bewering kunt bewijzen met een testimonial van een klant.

Testimonials zijn heel erg belangrijk voor je bedrijf. Als jij geen testimonials op jouw website hebt staan, kunnen potentiële klanten heel moeilijk zien hoe jij werkt en of jij levert wat jij belooft. Of jouw diensten en/of producten inderdaad zo goed zijn als je beweert. Testimonials zijn dus altijd geschreven door een klant. Nooit door jou!

Waar voldoet een goede testimonial aan?

Als jij een testimonial plaatst, wil dat nog niet zeggen dat je hier wat aan hebt. Op elke pagina van jouw website horen natuurlijk verschillende soorten testimonials. Op jouw salespagina’s heb jij het meest aan testimonials die aangeven dat jouw product of dienst echt doet wat jij belooft. Op de pagina die over jou gaat, heb je het meest aan testimonials die wat zeggen over jou als persoon, trainer, verkoper, adviseur…

Vaak weten klanten niet zo goed wat ze in een testimonial moeten zetten. Ze zetten dan vaak hele basale dingen neer. Dingen waar jij niets aan hebt, aangezien het voor potentiële klanten niets zegt over wat jij belooft. Ze kunnen niet terugzien dat jouw dienst en/of product inderdaad hun probleem oplost. En dat moet je dus wel hebben…

Potentiële klanten willen zien dat jij hun probleem oplost. Dat ze bij jou kunnen krijgen wat ze zoeken. Dat jij ze helpt. Het beste kun je tevreden klanten dus sturen met hun testimonial. Je zou een interview kunnen afnemen (waardoor je de klant direct een klusje uit handen neemt), maar je zou ze ook gerichte vragen kunnen stellen per mail, als je wilt dat ze wat over je schrijven.

Wat wil je dan dat ze vertellen?

Om te beginnen wil je natuurlijk dat klanten vertellen waar ze vandaan komen. Wat was hun probleem voor ze bij je kwamen. Daar kunnen potentiële nieuwe klanten zich namelijk in herkennen. Dit is interessant voor ze om te lezen. Vervolgens wil je dat ze iets vertellen over wat ze van je geleerd hebben. Eventueel is het slim om hier iets te laten vertellen over de beleving. Ten slotte wil je dat ze vertellen wat jouw product/dienst ze heeft opgeleverd. Heb je jouw belofte(n) waar kunnen maken?

 

Laat je hieronder weten of jij al goede testimonials hebt? Natuurlijk mag je de blog delen, wanneer het jou heeft geholpen.

 

 

Wat vind jij?

1 Comment

Leave A Response

* Denotes Required Field