Sexy Salesteksten

Sexy Salesteksten

Wat zijn Sexy Salesteksten eigenlijk? Een tipje van de sluier…

Sexy Salesteksten spreken tot de verbeelding. Ze verleiden (potentiële) klanten om verder te lezen. Ze zorgen ervoor dat ze gaan doen wat jij graag wilt dat ze doen. Je (potentiële) klanten ondernemen die actie, die jij graag wilt bereiken met je actie. Sexy Salesteksten zijn niets meer en niets minder dan dat. Ook deze blog is een Sexy Salestekst. 

Titel/naam

Het is grappig om te zien hoe een titel of een naam mensen al kan triggeren. Zowel in positieve als in negatieve zin. Zo zie je maar, dat een titel en/of naam heel erg belangrijk is.

Als de titel niet aanspreekt, lezen mensen niet verder! Op mijn Facebookpagina heb ik één negatieve recensie staan. Die is gegeven door iemand die nooit een dienst van mij heeft afgenomen, maar die viel over het woord ‘sexy’ in de titel van één van mijn advertenties.

Aan de andere kant voelen mijn (potentiële) klanten zich wel aangetrokken tot het woord ‘sexy’. Door deze naam vindt er dus direct al een schifting plaats. Mensen die nooit mijn klant gaan worden, lezen niet verder en degenen die het wel ooit zouden kunnen gaan worden, doen dit wel.

Het is helemaal niet erg als jouw sexy salestekst om wat voor reden dan ook naast positieve reacties, ook negatieve reacties uitlokt. Dat geeft alleen maar aan dat je mensen geraakt hebt met je tekst. Dat deze tekst iets met ze gedaan heeft. Bovendien kunnen ook negatieve reacties weer zorgen voor een groter bereik van jouw tekst. Het is nooit zo dat iedereen zich aangetrokken voelt tot jouw teksten en producten of diensten. Het is niet voor niets dat je heel goed moet weten voor wie je je teksten schrijft.

 

De inleiding van een sexy salestekst

In de inleiding van jouw sexy salestekst moeten mensen zich kunnen herkennen. Ze moeten weten dat de tekst over hun gaat of op zijn minst voor hun geschreven is. Weer is het dus heel belangrijk dat je weet voor wie je schrijft.

Alleen mensen die zich aangesproken voelen in de inleiding lezen verder en reageren waarschijnlijk op jouw call to action. Wanneer je een sexy salestekst schrijft voor één van jouw diensten/producten, dan is het heel slim om vooral de pijnpunten van jouw (potentiële) klanten te benoemen in de inleiding. Dit is de grootste trigger die er is om door te lezen.

Daarnaast moet je ze in de inleiding ook laten weten dat de pijnpunten die ze ervaren helemaal niet nodig zijn. Dat het geheel anders kan en dat ze deze kunnen laten verdwijnen. Vervolgens borduur je hierop verder in de rest van de tekst.

 

Geloofwaardigheid

Tenslotte wil ik in deze blog nog even stilstaan bij de geloofwaardigheid. Dit is heel erg belangrijk als je iets wilt verkopen. Je moet ervoor zorgen dat mensen je vertrouwen. De beste manier om hiervoor te zorgen is het hebben van waardevolle testimonials.

 

Als jij meer wilt weten over Sexy Salesteksten, raad ik je aan om de gratis online training ‘Hoe Schrijf Je Sexy Salesteksten Waarmee Je Klanten Aantrekt?’ op 22 november 2016 om 20.30 uur te gaan volgen. Zie ik je dan?

 

Wat vind jij?

1 Comment

Leave A Response

* Denotes Required Field