Meer klanten krijgen: versla je innerlijke demonen

Versla je innerlijke demonen

Je innerlijke demonen

Ik ben niet goed genoeg. Waarom zouden mensen wat bij me kopen? Ik heb een hekel aan verkopen. Ik heb het idee dat ik mensen wat aansmeer. Ik wil niet zichtbaar zijn. Het liefst zat ik onder mijn tafel, zodat niemand me zou vinden. Een foto van mezelf plaatsen vind ik eng, laat staan het opnemen van een video. Een blog schrijven? Mij niet gezien! Ik weet toch niet waar ik over moet schrijven.

Waarom zou ik geld mogen verdienen met iets dat ik leuk vind? Wat geeft mij het recht om alleen maar leuke dingen te doen? Wie ben ik nou eigenlijk? Mijn concurrenten zijn toch veel beter? Wat heb ik nou te bieden? Wie zit er op mij te wachten?  

Ik heb geen tijd om alles te doen wat ik moet doen. Ik heb heel veel trainingen aangeschaft en volg deze ook, maar ik heb geen tijd om te implementeren. Tegen de tijd dat ik dit wil gaan doen zie ik eigenlijk alweer de volgende training langskomen.

Ik heb geen geld om in mezelf te investeren. Ik moet eerst klanten krijgen en dan pas…. Maar ja, die klanten komen maar niet, dus dat investeren lukt ook niet.

Herken je één of meer van bovenstaande zinnen? Zeg jij die dingen wel eens tegen jezelf? Weet je dat je best wat te bieden hebt, maar overvalt de onzekerheid je af en toe?

 

Versla je innerlijke demonen!

Dan wordt het tijd om wat te gaan doen aan jouw eigen overtuigingen. Versla je innerlijke demonen. Werk aan je eigen mindset. Bestrijd jouw belemmerende overtuigingen. Misschien hebben ze je ooit gediend, maar nu is het tijd ze los te laten en er voor eens en voor altijd afscheid van te nemen!

 

Dit is en blijft je situatie als je je innerlijke demonen niet verslaat:

Je wordt niet zichtbaarder, aangezien je je het liefst verstopt. Daarmee houdt je de groei van je bedrijf tegen. Je bereikt namelijk te weinig potentiële klanten. Potentiële klanten, die jou per ongeluk wel vinden, leren je niet kennen, aangezien je je niet durft te laten zien. Waarom zouden ze vertrouwen in je hebben en jouw dienst/product afnemen?

Je krijgt geen of te weinig klanten, aangezien het totaal niet aantrekkelijk om iets te kopen van iemand die erg onzeker is. Die onzekerheid straal je uit. Die onzekerheid houdt je klein! Je kunt met deze energie namelijk niet laten zien hoe WAARDEVOL jij en jouw diensten/producten zijn. Potentiële klanten voelen alleen die onzekerheid en weten niet of dat komt door een slechte dienst/product of door iets anders.

Er komen geen of te weinig klanten op je pad als jij niet vindt dat je het waard bent. Als je jezelf niet eens waardevol genoeg vindt om in te investeren, waarom zouden anderen dat dan wel doen? Jij krijgt ook geen klanten als je training na training volgt zonder te implementeren. Potentiële klanten zien dat namelijk niet. Zij zien alleen hetgeen jij naar buiten brengt en dat is voornamelijk radiostilte!

Je krijgt geen klanten als jij niets verkoopt! Sterker nog… potentiële klanten weten niet eens dat je wat te koop hebt. Het doet me een beetje denken aan boerderijen die naast het eigenlijke werk ook nog eens eieren of aardbeien verkopen. Dit zie je nergens staan, behalve als je er langsrijdt. Dan moet je natuurlijk wel toevallig die kant op kijken waar het handgemaakte bordje staat. Zij zijn hier echter niet van afhankelijk. Hun hoofdinkomsten komen van producten die wel bekend zijn bij de potentiële klanten! Is dat bij jou ook zo?

 

Lastig om hiermee aan de slag te gaan?

Het kan heel moeilijk zijn om heel eerlijk naar jezelf te kijken. Tijdens mijn opleiding creatieve therapie drama heb ik vier jaar lang naar mezelf moeten kijken. Dat was het moeilijkste wat ik ooit gedaan heb! Maar ik heb er ook heel veel voor teruggekregen. Reflectie is nog steeds een belangrijk onderdeel van mijn leven. Dagelijks reflecteer ik op mijn acties. In mijn dagelijkse leven en in mijn werk. 

Ook het ombuigen naar een andere mindset kan lastig lijken. Het grappige is dat dat eigenlijk wel meevalt. Tenminste…als je precies weet wat eronder ligt en als je bereid bent het werk ervoor te doen.

Heb jij het idee dat je minder klanten hebt dan je zou willen en dat dat (deels) komt door je eigen belemmerende overtuigingen? Vraag dan eens GRATIS een ‘Boost je Bedrijf’ Inspiratiesessie t.w.v. €147,- aan. In het telefoongesprek van een half uur geef ik je een aantal handvatten, waar je zelf weer mee verder kunt. Ik weet zeker dat je weer stappen kunt zetten om je bedrijf te laten groeien!

Als je je aanmeldt, krijg je ook direct een mail met een aantal vragen. Alleen als je deze helemaal hebt ingevuld, zal ik het gesprek met je aangaan. Ik wil namelijk dat je jezelf, mij en mijn tijd serieus neemt. Daarna stuur ik je een link naar mijn agenda, zodat je zelf een gesprek hierin kunt vastleggen.

Dus als je serieus wilt groeien met je bedrijf: 

Meld je NU aan en versla je innerlijke demonen!

Wil je liever eerst gewoon wekelijks gratis artikelen met tips en opdrachten, meld je dan aan voor de gratis lesbrief ‘(Online) Ondernemen Doe Je Zo!

 

Wat vind jij?

10 Comments

  • Chantal

    Reply Reply 29 maart 2017

    Interessant artikel, ik denk dat heel veel personen hier last van hebben. Destructieve gedachten, ik betrap mezelf er ook nog wel eens op. Maar allang niet meer zo vaak als vroeger.

    • sjiraporcelijn

      Reply Reply 29 maart 2017

      Fijn is dat hé, als je merkt dat dat minder wordt?!

  • Kyara

    Reply Reply 29 maart 2017

    Interessant artikel met goede tips!

  • Joandi Loes Tholen

    Reply Reply 29 maart 2017

    Ik denk dat het ook wel een beetje menselijk is om zulke gedachtes te hebben, maar ik merk heel goed dat hoe ouder ik word, hoe minder ik er last van heb.

    • sjiraporcelijn

      Reply Reply 30 maart 2017

      Dat idee heb ik ook wel, al zijn er ook genoeg mensen die er last van blijven houden.

  • Pascalle Johanna

    Reply Reply 29 maart 2017

    Interessant artikel! Ik denk dat vrij veel mensen hier iets aan kunnen hebben.

    • sjiraporcelijn

      Reply Reply 30 maart 2017

      Dank je wel voor je reactie!

    • sjiraporcelijn

      Reply Reply 30 maart 2017

      Dank je wel.

Leave A Response

* Denotes Required Field