Meer klanten krijgen: bied waarde

Bied waarde

Bied waarde: waarom?

Bied waarde aan jouw (potentiële) klanten. Dit is heel belangrijk als jij nieuwe klanten wilt. Momenteel zijn er heel veel ondernemers actief op internet. De ondernemers die het het beste doen zijn ondernemers die onder andere heel veel waarde bieden aan hun (potentiële) klanten.

 

Hoe kun je waarde bieden?

Hoe kun je dat nu het beste aanpakken? Het hoeft niet allemaal heel ingewikkeld te zijn. Jouw blogs lenen zich bijvoorbeeld uitstekend om waarde te bieden aan jouw ideale klant. Jij vertelt ze iets, waar ze weer mee verder kunnen. Mijn ideale klanten zijn bijvoorbeeld ondernemers die meer klanten willen krijgen. Deze blog gaat ze helpen om weer een stap dichterbij hun doel te komen.

Wat ook heel waardevol kan zijn voor jouw ideale klant is bijvoorbeeld een challenge, een webinar of een e-book met een bepaald onderwerp. Je kunt dan wat dieper ingaan op een probleem van jouw ideale klant. 

Bied waarde met video’s of teksten. Vaak is een heel klein onderwerpje al heel waardevol. Ben jij bijvoorbeeld een voedingsdeskundige, dan kun je mensen al helpen door regelmatig een gezond recept te delen met ze. Ben jij kapper, deel dan eens een weetje of feitje of maak eens een filmpje waarin je laat zien hoe je een professioneel uitziende coupe kunt creëren. Ben jij fysiotherapeut, vertel dan eens hoe je een bepaalde blessure kunt voorkomen.

Bied waarde op verschillende manieren en via verschillende kanalen. Het beste is om al deze kanalen wel weer te koppelen aan elkaar, zodat jouw ideale klant op meerdere manieren in aanraking kan komen met jou en jouw diensten en vervolgens jou ook op verschillende kanalen kan gaan volgen.

 

Mijn favoriete manier om waarde te bieden op dit moment

Op dit moment is de grootste waarde die ik bied, de waarde in mijn Facebookgroep ‘Op naar meer klanten’. In deze Facebookgroep zitten heel veel ondernemers die een bedrijf willen dat goed loopt. Ik geef ze onder andere de mogelijkheid om te oefenen in de groep met Facebook Live. Op deze manier is het veilig om uit te proberen, kunnen ze feedback krijgen en doen ze straks zelfverzekerd hun eigen Facebook Live voor hun doelgroep.

Daarnaast laat ik ze graag nadenken over hun bedrijf en geef ik ze regelmatig tips om weer verder te kunnen komen. Bovendien hebben ze de mogelijkheid te sparren met mij en elkaar. Ik zie de mooiste dingen gebeuren en vind het fantastisch daar deel uit van te mogen maken.

Zo’n Facebookgroep vind ik echt een toegevoegde waarde hebben. Jij kunt delen wat je belangrijk vindt en iedereen die lid is van de groep ziet een nieuw bericht van jou sowieso voorbij komen (bij berichten op jouw pagina ziet slechts een heel klein gedeelte dit). Daarnaast krijg je echt een verbinding met jouw (potentiële) klanten. Zij kunnen jou heel laagdrempelig bereiken en jij kunt heel snel vragen beantwoorden en participeren.

Ondernemen is echt leuk. Hier heb ik eerder al eens een blog over geschreven. Als jij met andere ondernemers aan jouw passie kunt werken, is het nog leuker!

Nog meer waarde ontvangen? Wil je gratis artikelen ontvangen met bijbehorende met bijbehorende tips en opdrachten, zodat je meer klanten gaat krijgen? Meld je dan aan voor de gratis lesbrief ‘(Online) Ondernemen Doe Je Zo!’

 

 

 

Wat vind jij?

2 Comments

Leave A Response

* Denotes Required Field