Investeren in jezelf en je bedrijf!

Investeren in jezelf en je bedrijfInvesteren in jezelf en je bedrijf om meer klanten te krijgen!

Veel ondernemers zijn bang om te investeren. Ze hebben het idee dat ze daar geen geld voor hebben en doen het dan maar niet. Hierbij kijken ze alleen naar de korte termijn. Jij kunt anderen namelijk alleen maar leren wat je zelf weet. Hoe minder jij weet, hoe minder je de ander kunt helpen.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat je heel veel tijd verliest als je zelf alles wilt uitzoeken. Tijd is het enige dat we hebben, wat nooit meer terug komt en daardoor gigantisch waardevol en kostbaar is! Toch willen ondernemers vaak alles zelf doen, zodat ze daar veel tijd (en dus uiteindelijk ook geld) mee verliezen.

Toen ik begon met het online ondernemen, dacht ik in eerste instantie ook dat ik het allemaal wel zelf kon. Wat ben ik blij dat ik toch snel ben gaan investeren. Ik heb geïnvesteerd in meerdere trainingen en cursussen, coachingstrajecten en een aantal hulpmiddelen: een e-mailprogramma MET shoppingcard, zodat ik een heleboel geautomatiseerd kan laten verlopen, websites, een boekhoudprogramma en een aantal softwarepakketten. Ik denk zelfs dat ik nog wat dingen vergeten ben te noemen!

 

Zelf doen

Ik had alles ook zelf kunnen uitvinden en uitvoeren, maar dan was ik nu niet op de helft van waar ik nu ben geweest. En ja… misschien denk je wel dat dit de praatjes zijn van een coach die op zoek is naar klanten. Maar dat is niet waarom ik dit schrijf. Ik schrijf dit niet, zodat je naar mij toe komt rennen. Ik schrijf dit, zodat je een coach of programma of …. gaat zoeken die bij jou past. Maar doe iets.

Als je alles blijft doen zoals je nu ook al doet, zullen je resultaten niet veranderen en zul je een ondernemer blijven met te weinig inkomsten. Als je alles alleen blijft doen, zul je nooit ontdekken welke mogelijkheden er voor jou voor het oprapen liggen!

 

Wel of niet investeren draait niet om geld

Al denken de meesten dat ze niet investeren, omdat ze geen geld hebben, is dit vaak niet de ECHTE reden. Ik heb inmiddels ook gratis mijn diensten/producten aangeboden om testimonials te ontvangen. Ik schrok me rot van de resultaten! Hetgeen ik aanbood werd nauwelijks/niet geopend! Terwijl ze zichzelf hadden opgegeven om gratis mee te doen in ruil voor die testimonial. Er lijkt dan weinig motivatie te zijn om mee te doen.

Ik ben nu bezig met een gratis challenge, waarbij ook lang niet al het materiaal is geopend. Nu ben ik me ervan bewust dat het een vrij heftige challenge is, waarbij deelnemers echt naar zichzelf moeten kijken. Achteraf gezien niet echt handig van mezelf. De volgende challenge gaat dus weer een stuk luchtiger worden en content, zoals in deze challenge, bied ik alleen nog betaald aan.

 

Waar draait het wel of niet investeren dan wel om?

Als je een investering vraagt voor je diensten/producten en mensen betalen dat ervoor, zullen ze namelijk sneller met de inhoud aan het werk gaan. Dan pas zullen ze ook echt resultaten gaan zien en behalen. Hoe groter de investering is, hoe minder mensen niets met de inhoud zullen doen. Ze willen natuurlijk wel resultaten zien. Bovendien hebben deze mensen een bewuste keuze gemaakt om te gaan groeien. Ze zijn bereid om meer klanten te ontvangen en ze zijn bereid hier moeite voor te doen.

Ze nemen zichzelf en hun bedrijf serieus! Ze nemen hun coach serieus en ze zijn gefocust.

Mensen die niet klaar zijn om te investeren in zichzelf en hun eigen bedrijf, zijn er nog niet klaar voor om te groeien. Die zijn er nog niet klaar voor om te reflecteren op zichzelf en hun acties. Misschien staan ze nog niet open voor nieuwe klanten, omdat er nog heel veel onzekerheden of andere belemmeringen of overtuigingen in de weg staan.

Eén ding is voor mij wel duidelijk geworden: niet investeren heeft zelden te maken met het hebben van te weinig geld! 

 

Wil jij je tijd investeren om te groeien? Meld je aan voor de gratis lesbrief ‘(Online) Ondernemen Doe Je Zo!’ en krijg elke week een artikel met tips en opdrachten in je mailbox! Ook hierbij geldt: als je ze ongelezen in je mailbox laat zitten, verandert er niks!

Wat vind jij?

Leave A Response

* Denotes Required Field