Hoe je deelnemers krijgt voor een event, zonder te adverteren!

Deelnemers event zonder adverterenDeelnemers zijn heel belangrijk voor jouw event. Zonder deelnemers gebeurt er namelijk niets. Begin juli 2016 organiseerde ik mijn eerste challenge. Er deden 5 mensen mee. Ik had toen geen gebruik gemaakt van betaalde advertenties. Sterker nog… ik wist niet hoe dat moest. Ik baalde er best van dat ik ‘maar’ 5 deelnemers had gevonden, maar deed de challenge wel. Intussen heb ik wat manieren gevonden om deelnemers te vinden, zonder te moeten adverteren. Ik wil deze graag zo met je delen. Misschien kun jij hier ook je voordeel mee doen.

In augustus organiseerde ik een tweede challenge: ‘Schrijf een Sexy Salestekst’. Toen had ik 127 aanmeldingen, maar had wel voor €100,- geadverteerd!

Intussen organiseer ik een derde challenge. Dit keer met de titel ‘Word zichtbaarder in 5 dagen’. Voor deze challenge heb ik inmiddels 55 aanmeldingen. De hoeveelheid deelnemers is dus vertienvoudigd en er melden zich nog steeds deelnemers aan. Ik ben net een week bezig met promoten en heb ervoor gekozen om wederom geen betaalde advertenties in te zetten. Ik wilde zelf namelijk weleens zien of ik zichtbaarder was geworden in de afgelopen 3 maanden. 

Hoe heb ik mijn challenge dan wel gepromoot?

Bloggen

In mijn blog van vorige week heb ik het ook al over bloggen gehad. Ik gaf toen aan dat het een hele goede manier is om zichtbaar te worden voor een groot publiek en gaf je hiervoor 5 tips. Bloggen was er één van. Vandaag ga ik het weer hebben over bloggen. Bloggen kan je namelijk ook heel goed helpen bij het promoten van je event. Neem een onderwerp, waar jouw event mee te maken heeft en werk dit uit in één of meer blogs en koppel er dan ook een call to action aan om deel te nemen aan dit event. Natuurlijk moet je ook nu weer waarde creëren in je blog. Waarde, zodat lezers je blog de moeite waard vinden om daadwerkelijk te lezen en nieuwsgierig worden naar jouw event. Met een beetje geluk wordt jouw blog of jouw link naar het event zelfs gedeeld.

 

Social media

Vervolgens heb ik mijn blog op verschillende social media platformen gepubliceerd. Dat ga ik ook weer met deze blog doen. Ik gebruik Facebook, LinkedIn en Twitter. Ik post de blog in verschillende groepen op Facebook en LinkedIn. Dit zijn de groepen waarvan ik weet dat mijn doelgroep zich daar bevindt. Natuurlijk post ik de blog ook op mijn eigen Facebookpagina en in een update op LinkedIn. 

 

Nieuwsbrief

De laatste actie die ik heb genomen is mijn blog sturen naar mijn nieuwsbrieflezers. Ook daar zitten mensen die graag deel willen nemen. Hoe groter je lijst, hoe meer deelnemers je zult krijgen uit je lijst. Zo zie je dat ook nu weer een grote lijst heel belangrijk is. 

 

Tot slot

Je ziet dat je met weinig acties al behoorlijk wat kunt bereiken en deelnemers kunt aantrekken voor jouw event. Je bent tijd kwijt aan het bedenken en schrijven van je blog. Ben je nog geen lid van groepen, dan moet je gaan bedenken in welke groepen jouw doelgroep zit en je daarvoor aanmelden. Vervolgens kun je vaak je eigen blog daar plaatsen.

Als je meer tips wilt, ben je van harte welkom om deel te nemen aan de challenge ‘Word Zichtbaarder In 5 Dagen’, die van maandag 17 t/m vrijdag 21 oktober loopt. Bovendien zou ik het leuk vinden als je in een reactie laat weten hoe jij jouw event(s) promoot!

 

 

 

Wat vind jij?

Leave A Response

* Denotes Required Field