De voorbereiding van het schrijven van jouw Sexy Salestekst

logo-sexy-salestekstenHoe bereid je het schrijven van jouw Sexy Salestekst voor?

Te vaak zie je Salesteksten staan die echt niet verleiden. Ze triggeren helemaal niets. Het resultaat is dat ik (en jij waarschijnlijk ook) snel wegklik. Dat is jammer, aangezien het echt heel anders kan. Als ondernemer MOET je ervoor zorgen dat lezers geboeid zijn en geboeid blijven. Dat ze je hele tekst willen lezen en dat er eigenlijk ook geen andere optie is.

De voorbereiding voor het schrijven van jouw Sexy Salestekst is heel belangrijk. Zonder goede voorbereiding, doe je maar wat.

 

Voorbereiding

Voor wie?

Eerst moet je weten voor wie jij jouw tekst gaat schrijven. Is dat voor een kind, een ouder persoon, een getrouwd stel? Hoe ziet zijn/ haar leven eruit? Waar houdt hij/ zij van? Hoe beter jij weet voor wie jij wilt schrijven, hoe beter jouw tekst bij die persoon zal aanslaan. Zie dit als de eerste stap in het creëren van een relatie met jouw lezer.

Dit kun je ook vergelijken met jouw ideale partner vinden. Om deze te vinden, is het ook handig om te weten waar je naar op zoek bent. Weet jij niet waar jouw partner aan moet voldoen, dan wordt de zoektocht erg lastig.

 

Tekstdoel

Om te bepalen waar een Sexy Salestekst aan moet voldoen, moet jij bepalen wat je doel van de tekst is. Het doel van deze blog is ervoor zorgen dat jij je na het lezen aan gaat melden voor mijn nieuwe dienst, die ik tijdelijk GRATIS ter beschikking stel: het aanvragen van een Sexy Salesteksten Inspiratiesessie. Ik kan dan natuurlijk gewoon zeggen dat je dat moet doen, maar wie ben ik om dat te bepalen?

In deze Inspiratiesessie ga ik met jou het gesprek aan over jouw bedrijf en jouw situatie. Ik ga je minimaal 3 tips geven waar jij mee verder kunt en ik ga kijken of ik jou ook daarna verder kan helpen. Toch wil ik dat gesprek niet met iedereen aangaan. Ik verwacht een stukje commitment van jou en ik moet er zeker van zijn dat ik je daadwerkelijk kan helpen. Is dat niet het geval, dan zal ik je het ook laten weten. Voor zover het doel van deze blog en meteen dus een voorbeeld voor jou.

 

Waar?

De volgende stap is het bepalen van de plaats van jouw tekst. Waar wil jij de tekst publiceren? Wordt het een advertentie op bijvoorbeeld Facebook, een tekst voor je website, je blog, je e-mailnieuwsbrief, je funnel, ….? Op je website heb je eenmaal andere teksten nodig dan bijvoorbeeld in jouw nieuwsbrief.

Als jij op zoek bent naar een serieuze relatie zul je op andere plekken zoeken dan wanneer je op zoek bent naar een one-nightstand.

 

Je tekst structureren

Als je het doel helder hebt, kun je verder bepalen hoe jouw tekst moet worden. Houd hierbij dus wel steeds jouw doel voor ogen. Gebruik dit doel om jouw tekst helder te krijgen. Je kunt het hetzelfde zien als wanneer jij je klaarmaakt om een avondje uit te gaan. Het doel van dat uitje zorgt ervoor dat jij je klaarmaakt op een bepaalde manier. Het begint al bij het bepalen wat je aan gaat trekken.

Je kunt je voorstellen dat je je anders zult kleden als je met vrienden/ vriendinnen gaat bijkletsen dan wanneer je een leuke date hebt… Zo zul je dus ook een andere tekst schrijven als je iemand wilt informeren over een event, dan wanneer je je lezer wilt uitnodigen om zich op jouw lijst aan te melden.

 

Ik hoop dat ik je weer wat verder heb kunnen helpen bij het schrijven van jouw teksten. Als jij meer tips wilt en in een persoonlijk telefoongesprek wilt inzoomen op jouw eigen situatie, dan nodig ik je van harte uit om je aan te melden voor een GRATIS Sexy Salesteksten Inspiratiesessie t.w.v. € 247,-.

Als jij echt stappen wilt zetten nodig ik je écht uit hier gebruik van te maken! 

 

Wat vind jij?

Leave A Response

* Denotes Required Field