5 tips om zichtbaarder te worden met je bedrijf

Waarom zou je zichtbaarder worden?

 

Als bedrijf wil je graag gezien worden. Je wilt zichtbaarder worden. Het is fijn als jouw ideale klanten over je praten en jouw content delen. Je wilt dat mensen je opmerken en jouw diensten en/of producten kopen. Daar heb je wel een plan voor nodig. Een plan om ervoor te gaan zorgen dat je daadwerkelijk zichtbaar gaat worden. Ook moet je natuurlijk weten wie jouw ideale klant is, zodat je ervoor kunt zorgen dat juist deze klant jou leert kennen.

Ik ben zelf nu zo’n 6 maanden bezig met mijn bedrijf en de opzet die ik nu heb. Sinds augustus weet ik pas welke kant ik echt op wil gaan en wie mijn ideale klant is. Pas sinds augustus word ik erg zichtbaar. Doordat ik weet wie ik ben, waar mijn bedrijf voor staat en wie mijn ideale klant is, weet ik hoe ik mezelf zichtbaarder kan maken. Een paar tips wil ik vast met je delen.

 

Social media inzetten

Als je social media inzet, wordt je bereik een stuk groter. Jouw ideale klant kan jou gemakkelijker vinden. Vooral als je de social media goed inzet. Als je nog niets doet met social media, zou ik niet te veel verschillende platformen gebruiken. Begin er met één, bijvoorbeeld Facebook, en voeg hier later nog één of twee platformen aan toe. Meer dan drie zou ik je niet aanraden, aangezien je ook alles moet bijhouden. Doe je dit niet, dan wordt je zichtbaarheid al snel een stuk minder. Bekijk natuurlijk goed van welke platformen jouw ideale klant gebruik maakt. Ik maak gebruik van Facebook, Twitter en LinkedIn. Ik zou het leuk vinden als jij onderaan dit artikel laat weten welke platformen jij inzet!

 

Bloggen

Het leuke van bloggen is dat je je blog gewoon op je eigen website kunt schrijven. Hiermee wordt je website ook weer gemakkelijker gevonden in google. Google houdt er namelijk van dat er actie op jouw pagina plaatsvindt. Hoe vaker jij blogt, hoe zichtbaarder jouw website wordt. Als jij een website hebt gebouwd met wordpress, dan zijn er ook nog allemaal plugins die je laten weten of het bericht dat je schrijft, zoekmachinevriendelijk is. Als je niet kunt bloggen via je eigen website, dan kun je dit doen via Facebook bij notities en via LinkedIn door een artikel te schrijven.

Je kunt natuurlijk ook je zichtbaarheid vergroten, door op andere blogs te reageren. Dit moeten dan natuurlijk wel blogs zijn, die relevant zijn voor jouw ideale klant. Op heel veel blogs zie je tegenwoordig de mogelijkheid om via Facebook te reageren. Als jij dan reageert via jouw bedrijfspagina, dan zien jouw ideale klanten ook direct jouw pagina. Hiermee vergroot je dus weer jouw zichtbaarheid op social media.

 

Nieuwsbrief

Door een nieuwsbrief uit te geven, kun je potentiële klanten warm houden voor je bedrijf en jouw producten en/of diensten. Stuur deze minimaal één keer per maand. Doe je dit minder, dan loop je het risico dat mensen niet meer weten wie je bent en heb je kans dat ze jouw e-mail zien als spam en zich afmelden. Bovendien doe je er goed aan om deze nieuwsbrief steeds op hetzelfde tijdstip te versturen. Bij een nieuwsbrief zijn drie dingen heel belangrijk:

  1. Noem het geen nieuwsbrief
  2. Zorg voor een hele sterke onderwerpregel (anders verdwijnt deze ongeopend in de prullenbak)
  3. Zorg altijd voor een call to action. Mensen verwachten dit.

 

Webinar/ challenge

Inmiddels heb ik 2 afgeronde challenges en meerdere webinars gegeven. Dit was een proces van vallen en opstaan. Bij mijn eerste challenge werd er niet veel gereageerd door deelnemers en mijn tweede challenge liep als een speer. Ik ben nu bezig met de voorbereidingen van mijn 3e challenge. Bij mijn eerste webinar had ik 3 kijkers, bij de laatste over de 100 kijkers.

Als je ergens zichtbaar mee wordt, dan is het wel met challenges en webinars. Het tweede grote voordeel hiervan is jouw lijstgroei. Elke deelnemer staat namelijk ook op jouw lijst en krijgt dus jouw nieuwsbrief.

Om een webinar te geven of een challenge te organiseren komen wel een paar dingen kijken: 

  1. Je moet het niet eng vinden om jezelf en je bedrijf te laten zien
  2. Je hebt aardig wat werk te verzetten voor en tijdens het webinar of de challenge
  3. Je moet goed gaan bedenken wat jouw doel is en hierop aansluiten

Maar bovenal is het eigenlijk gewoon echt heel erg leuk om te doen. Vooral als je merkt dat de deelnemers er echt wat aan hebben. Dit is op dit moment echt mijn favoriete manier om zichtbaarder te worden met mijn bedrijf. Ik doe het met erg veel plezier. 

Van 9 t/m 13 januari 2017 organiseer ik de gratis challenge ‘Word Zichtbaarder In 5 Dagen’ nog een keer. Veel deelnemers van de eerste editie vroegen hierom. Er hebben zich nu al meer dan 100 deelnemers aangemeld. Doe jij ook mee?

 

Lees hieronder de recensie van een ondernemer die de eerste keer ook meedeed (een paar dagen daarna had ze ook een klant door haar deelname):

 

 

Wat vind jij?

1 Comment

Leave A Response

* Denotes Required Field